Oznacz się pinem 20LatPLwEU

Instytut Finansów Publicznych dołączył do akcji #20latPLwUE – świętuj z nami członkostwo w Unii Europejskiej. Akcja wystartowała 1 maja – w dniu 20. rocznicy przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Prowadzona będzie przez cały maj, tak by stał się on miesiącem europejskim w Polsce. Inicjatorami kampanii są Fundacja Polskiej Rady Biznesu i Fundacja im. Stefana Batorego.

Organizatorzy zachęcają do oznakowania pinem swoich stron www i kanałów społecznościowych. Zaproszenie skierowane jest do organizacji społecznych, samorządów, biznesu, mediów i wszystkich mieszkańców naszego kraju, którym bliskie są wartości europejskie.

Od 20 lat jesteśmy częścią zachodniej demokracji, korzystamy ze wspólnego europejskiego rynku, członkostwo w Unii zwiększa nasze bezpieczeństwo, a brak granic pozwala nam i naszym dzieciom swobodnie podróżować, studiować i pracować. Łączy nas idea wspólnoty europejskiej, opartej na pokoju i uniwersalnych wartościach, stąd hasła towarzyszące kampanii: #20latPLwUE, #DobrzeŻeRazem i #BezpieczniRazem.
Dołącz do akcji pobierając pin – wirtualny symbol 20 lat członkostwa Polski w UE. Można go zamieścić na stronach internetowych, w mediach społecznościowych, aplikacjach, stopkach maili lub wydrukować i przykleić np. na rower, motor czy samochód. Więcej pomysłów wykorzystania PINów na stronie www, która będzie aktywna od 1 maja.

– Unia Europejska to gwarant stabilności i pokoju w niestabilnych politycznie i społecznie czasach. Kraje zawsze są silniejsze w grupie powiązanej siecią wspólnych wartości i interesów. Taka właśnie jest Unia Europejska, której jesteśmy częścią. Wspólnie wzmacniamy się w wielu obszarach: edukacji, kultury, gospodarki, nauki, bezpieczeństwa. Prowadząc naszą akcję chcemy pokazać, że Polska jest silna dzięki Unii, a Unia dzięki Polsce – podkreśla Ewa Kulik-Bielińska, dyrektorka Fundacji im. Stefana Batorego.

– Unia to my. Jesteśmy obywatelkami i obywatelami Unii Europejskiej, a biorąc udział w wyborach do Parlamentu Europejskiego, mamy realny wpływ na jej przyszłość. W wielu sprawach się różnimy, ale jeśli chcemy coś w Unii zmienić, to wspólnie z innym krajami możemy to zrobić. Zależy nam, by idea akcji niosła się jak najszerzej, również za pośrednictwem organizacji społecznych czy biznesowych, które mają szerokie możliwości dotarcia do swoich partnerów, klientów czy pracowników – dodaje Małgorzata Durska, prezeska Fundacji Polskiej Rady Biznesu.

Więcej informacji i materiały do pobrania na stronie www.20latPLwUE.pl